lauantai 19. joulukuuta 2015

Huijasin, nyt vasta vuosi pulkassa

Vaikka sanoin että rallykokeeseen päättyy tämän vuoden kisailut niin näin ei ihan ollutkaan. Sain nimittäin aivopierun viikko sitten ja ilmoitin Ekan agilitykisoihin, kolmelle radalle. Eikä muuten ollut turha reissu!

Ensimmäinen agilityrata oli katastrofi, taisi johtua mun hirveästä jännityksestä. Ei hakenut keppejä vaan teki oman kunnia kierroksensa, puomilla pysähtyi mutta hiipi pois mikä sekoitti mun ajatukset täysin, en saanut ohjattua seuraavalle esteelle, pakkovalssin jälkeen en tajunnut millainen kulma seuraavalle hypylle on enkä saanut sinnekkään ohjattua, loput hermot meni kun Eka aloitti haistella putken jälkeen ja hajun perässä meni esteen ohi!! Koiraa niskasta kiinni ja kentältä ulos, yleisö sai kauhistella. Yksi hyvä kohta radalla kuitenkin oli, nimittäin pakkovalssi onnistui!! Treenattiin sitä ensimmäistä kertaa juuri ennen radalle menoa, onneksi uskalsin kokeilla. Tästä tietysti hylly.
En muista tämän radan ratapiirrustusta koska videokin jäi kesken....

Toiselta agilityradalta tuli hieno nolla!! 2.sija ja ensimmäinen LUVA. Alitettiin ihanneaika 6.09sekunnilla.
Kolmantena oli hyppyrata mikä oli muuten helppo mutta keppikulma kammotti, ei me tuollaista olla radalla treenattu. Kaikki meni kepeille asti hyvin, lähdin liian eteen ja lähdin kääntymään liian ajoissa niin eihän Eka hakenut ensimmäistä väliä, enkä sitten merkannut koiralle rengasta joten senkin ohi mentiin. Ainakin mentiin lujaaaaa. Tästäkin hylly.

11 kommenttia:

  1. Ei kai sentään SERT? ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. EIKÄ MIKÄ MOKA!!! :D Enkä edes huomannut... huooooh

      Poista
  2. Montaa LUVAA vaille ootte kakkosluokassa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nää oli vasta ensimmäiset kisat kakkosluokassa joten kaksi vielä uupuu :)

      Poista
  3. Mitä eroa on luvalla ja sertillä t. tyhmä..? :D ps. hieno banneri!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luva on luokanvaihtoon oikeutettu nolla ja serti sitten siirtää seuraavaan luokkaan kun niitä luvia on kolme. Toivottavasti tietoni on totta :D

      Poista
  4. Jännitin ja ohjasin huonosti--> koira teki virheen --> rankaisin koiraa, mites meni noin niin kun omasta mielestä? Tulikohan mieleen, että koira voisi esim. välittää rauhoittavia signaaleja hermostuneelle ohjaajalle? Tai ettei koira välttämättä nauti ohjaajan kanssa tekemisestä? Siltä se ainakin livenä valitettavasti välillä näyttää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Missä sanoin että koira teki virheen? Eka lähti selkeästi hajun perään, ei rauhoitellakseen joten leikki loppui siihen. Mulle ei tuommoinen kelpaa, sulle ehkä, kaikilla eri mielipiteet. Ekalle ei kuitenkaan jäänyt paskan maku suuhun vaan se oli yhä lähdössä tekemään täysillä kun annoin sen tehdä viimeisen hypyn.
      Koira ei nauti mun kanssa tekemisestä :Ddd ei vittu mä rakastan teitä anonyymejä. Siis ihan oikeastiko ihmiset perustaa mielipiteet aina yhteen-kahteen epäonnistuneeseen suoritukseen ja kaikki onnistumiset jätetään huomiotta? Mä voin kertoa että jos Eka ei nauti mun kanssa tekemisestä se EI tee silloin. Jos mä hermostun ja tuo herkkis huomaa sen niin se ei tee ellen petraa itse. Onhan noitakin kertoja. Mä olen herkästi hermostuva mutta mä olen vain ihminen ja Eka vain koira niin ei ole niin vakavaa, pikku hiljaa mä kehityn tuon kanssa.
      Olisi mukava tietää kuka olet? Kenties joku treenikaveri kun oot nähnyt meidän treenaavan useamminkin :)

      Poista