perjantai 4. joulukuuta 2015

Ohjaaja moitittavana

Ostin täksi päiväksi facebookista tuurauspaikan Agility Akatemian tokotunnille jonka piti Nina Manner.

Lähtö ei mennyt ihan niin kuin piti. Oltiin reilu 20minuuttia myöhässä ja lopulta jouduttiinkin soittamaan Annalle joka neuvoi meijät puhelimitse paikalle. Meillä oli kuitenkin hyvä tuuri eikä osallistujia ollut paikallu kuin kaksi, eli kummallakin oli 30min aikaa käyttää Ninaa.

Kerrottiin heiti meidän ongelmista mitkä selkeni kokeessa kuten mun käsi ja Ekan törmääminen, lähdettiin niitä sitten katsomaan heti.

Luoksetulossa ongelma on liian tiivis eteentulo. Ekan jalat tulee mun haarojen väliin vaikka niiden kuuluisi olla mun varpaiden edessä, paikka vielä korostuu vauhdissa. Nyt lähdetään sitten apujen kera puuttumaan paikkaan mikä vaati ihan hitosti toistoja, tuo tiivis eteentulo kun on juurtunut hyvin Ekan kalloon.

Mun käsiongelmaa katsastettiin erilaisilla sivuilletuloilla joissa Eka oli ihan super!! Ok, oli mun käsikin ihan super. Nina sanoi että tarvitsen suklaapatukan palkaksi kun sain pidettyä käden niin hyvin aisoissa :D Seuruussa käsi malttoi ihan ookoosti pysyä oikealla paikalla, käännöksissä se sattui vain halvaantumaan. Tarvitsen siis hurrrrjasti kuivaharjoittelua, liikkurointia ilman koiraa ja jonkun katsomaan että mitä se käsi tekee, etenkin niissä käännöksissä. Seuruun edistämiseen saatiin jälleen kerran vinkiksi opettaa koira hakemaan takakautta kädestä namit, nyt sen on jo kolme kouluttajaa sanonut joten eiköhän lähdetä opettelemaan, jos se edes vähän hillitsisi tuota edistämistä.

Loppuun otettiin vielä yksi ruutu. Oli pakko käyttää vieras paikka ja vieraat tötsät hyväksi mutta ei ne mitään haitannut, heti bongasi ruudun kun sai vihjeen. Tästä saatiinkin kehuja Ninalta.
Mun on pakko laittaa tähän loppuun vielä alkuviikon treenistä videopätkä. Toinen kerta kun treenataan ohjattuanoutoa ja katsokaa kuinka pätevä se on!!

6 kommenttia:

  1. Siis Ekako edistää suoralla seuraamisessa? Oili Huotarin koulutuksessa tehtiin siten, että käännyttiin koiran edistäessä vasemmalle ja pysähdyttiin heti käännöksen jälkeen. Koiran piti olla hereillä :)

    VastaaPoista
  2. Ihan Ekan naama tuossa videossa :DD Mut joo samaistun käsihalvaantuneiden kerhoon. Vasen käsi on ihan halvaantunut paska, vaikka koira seuraus oikeella :D

    VastaaPoista
  3. Nutulla on kans tiivis eteentulo, se tulee alaleuka mua vasten ja luonnollisesti silloin etujalat on mun jalkojen välissä. Mä tosin olen halunnut siitä niin tiiviin ja vahvistan sitä aina treeneissä, kisoissa on varaa tulla löysemmästi. Suoraan kokeessa mulla ei ole sanottu, että olisi liian tiivis. BHsta muistan, että törmäs, mutta yleensä tulee nätisti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ekalla sama, mä oon halunnut siitä noin tiiviin siksi on vähän fifty fifty lähenkö korjaamaan. Se kun niin riippuu sen vireestä törmääkö vai tuleeko nätisti. Ja koska se on niin tiivis niin pamahtaa herkästi kun yrittää sukeltaa oikealle paikalle vauhdista, voisi opettaa tulemaan nätimmin eteen, nyt kun ollaan haettu just sitä vauhtia :D

      Poista
  4. Miten oot muuten lähten eteentuloa opettaan? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Alunperin vai nyt kun korjataan? Pentu opetin ihan imuttamalla tulemaan eteen.

      Poista